ترفندها

ترفندهای خط چشم کشیدن

ترفندهای خط چشم کشیدن

خط چشم کشیدن 

خط چشم از جمله لوازم آرایش ضروری به شمار می رود که در عین حال استفاده از آن نیز بسیار دشوار می باشد.کشیدن خط چشم نه تنها برای خانم های عادی بلکه برای بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها و آرایشگران نیز مرحله سختی به حساب می آید.خط چشم کشیدن دقت زیادی نیاز دارد و مانند سایه، زیرسازی پوست و حتی رژ گونه زدن به آسانی انجام نمی شود.
کافی است دست شما کمی بلرزد تا آرایش چشم شما خراب شود. این اتفاق دقیقا زمانی رخ می دهد که فکر می کنید آرایش چشمتان را تمام کرده اید اما در یک لحظه پخش می شود و با یک آرایش چشم اسموکی (دودی) مواجه می شود. برای ترفندهای خط چشم کشیدن با ما همراه باشید.

انواع لوازم خط چشم کشیدن

خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع، خطوطی صاف و مشخص ایجاد می کنند و ظاهری بسیار زیبا به چشمان شما می دهند. برای استفاده از این ابزار خط چشم می توانید خطوط دور خط چشم مورد نظر را بکشید و سپس داخل آن را پر کنید. با این ابزار می توانید انواع خط ها از نازک، طبیعی و پهن را بکشید.

در واقع خط چشم‌های مایع که به شکل ماژیک هستند، استفاده آسانی دارند اما اگر می خواهید از نوع دیگر آن که به شکل مخزنی به همراه قلمو است استفاده کنید، باید کمی تمرین داشته باشید.

خط چشم مایع

خط چشم مایع

 

خط چشم مدادی

 مداد چشم  برای کشیدن خط چشم کاربرد دارد. استفاده از مداد آسان است زیرا که همه ما تجربه کار با مداد را در کودکی داشتیم. با مداد هم می توانید خط چشمی ملایم و طبیعی و هم خط چشمی دودی و چشمگیر بکشید. همچنین خط چشم‌هایی که با مداد طراحی می شوند همانند خط چشم‌های مایع پخش نمی شوند.

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از مداد با توجه به خط چشم مد نظر خود، نیاز به تیز یا پهن کردن سر مداد دارید.

از ژل ها برای خط چشم‌های گیرا استفاده کنید. ژل های خط چشم گاهی به صورت یک مخزن و یک قلموی کوچک هستند. برای آموزش خط چشم گربه ای و دیگر خط چشم‌های پهن معمولا از مدل ضخیم خط چشم‌های ژلی استفاده می کنند.

شما می توانید از قلموهای دیگر هم استفاده کنید. مثلا یک قلمو با سری زاویه دار می تواند برای مفید باشد.

خط چشم مدادی

خط چشم مدادی

 

بیشتر بخوانید: انواع سایه چشم

ترفندهای کشیدن خط چشم

استفاده از گوش پاک کن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، رفع ایرادهای خط چشم است. حتما بارها برای شما هم پیش آمد که خط چشمی کشیدید و به دلیل لغزش دست یا دلایل دیگر بخشی از خط چشم خراب شد.

اما راه حل بسیار ساده است. از این به بعد اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. یک گوش پاک کن را آغشته به پرایمر، کانسیلر یا آرایش پاک کن کنید. سپس خطایی را که پیش آمد پاک کنید. به همین راحتی بدون پاک کردن همه خط چشم خطای ایجاد شده را پاک کرده و آن را اصلاح کنید.

خط چشم کشیدن با گوش پاک کن

خط چشم کشیدن با گوش پاک کن

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

دنباله خط چشم یکی از بخش های سخت آرایش چشم است. دنباله داشتن خط چشم باعث می شود چشمان شما  زیباتر به نظر آید. بنابراین دانستن راهی برای دنباله دار کردن خط چشم حتما به کار شما می آید.

یکی دیگر از روش ها که برای طراحی دنباله خط چشم می توانید از وسایلی همچون لبه یک کارت استفاده کنید. و آن را در لبه بیرونی پلک خود در زاویه دلخواه قرار دهید و خط چشم را بکشید.

کارت ویزیت را همانطور که در تصویر می بینید کنار چشم خود قرار دهید. سپس خطی بالای کارت بکشید. این خط باعث می شود خط چشم شما دنباله دار شود.

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم کشیدن

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم کشیدن

 

 استفاده از نوار چسب

یکی دیگر از روش های دنباله خط چشم استفاده از نوار چسب در گوشه چشم می باشد. این روش بسیار رایج و ساده است. همانطور که در تصویر می بینید ابتدا باید یک نوار چسب گوشه چشم بچسبانید سپس دنباله خط چشم خود را بکشید.
برای ضخیم کردن آن نیز می توانید طبق تصویر زیر پیش بروید و خط چشمی زیبا بکشید. این مدل خط چشم ضخیم برای آرایش چشم درشت بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به آن ها می بخشد.

استفاده از نوار چسب برای خط چشم کشیدن

استفاده از نوار چسب برای خط چشم کشیدن

 

آموزش گام به گام خط چشم با الگوی مقوایی

  • الگو یا شابلون خط چشم را با دقت روی مقوای ضخیم بکشید و با دقت برش بزنید.
  • این الگو رو بر روی پلک بسته قرار بدید و با مداد چشم یا خط چشم ، درون الگو رو با دقت پر کنید.
  • شابلون خط چشم رو از روی پلک بردارید و خط چشم رو پر رنگ و صاف کنید.

استفاده از روش نقطه گذاری

در روش نقطه گذاری اگر طراحی خط چشم برای شما مشکل می باشد، آن را به صورت نقطه نقطه بکشید، سپس نقاط را به هم وصل کرده و خط چشم خود را پر کنید. به تصاویر زیر دقت کنید تا این روش را به خوبی یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: روش کانتور انواع بینی

 روش خط چین گذاری

همچنین می توانید به جای نقطه گذاری، خط چشم خود را به صورت خط های کوتاه بکشید، سپس آن ها را به وصل کنید. تصاویر زیر را ببینید. روش خط چین گذاری کار شما را بسیار آسان می نماید.  احتمال خطای شما پایین تر می آورد.

کشیدن خط چشم با آکوا

آکوا یکی از ابزار خط چشم است که کارایی شبیه به خط چشم مایع دارد و خط چشمی ملایم و زیبا برای شما ایجاد می کند. البته از این محصول برای  سایه چشم هم می توان استفاده کرد. ابزار خط چشم آکوا شبیه به آبرنگ می باشد. به همان طریقی که در آموزش خط چشم مایع بیان شد به کمک یک قلموی مرطوب می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خط چشم کشیدن با آکوا

خط چشم کشیدن با آکوا

استفاده از مداد چشم به صورت مرحله به مرحله

  1. در صورت نیاز مداد چشم را تیز کنید. تیزی مداد شما بر خط چشم تاثیر می گذارد. با یک مداد تیز می توانید خطی دقیق و نازک بکشید. و اگر می خواهید خطی پهن بکشید، سر مداد را گرد یا خیس کنید.
  2. می توانید برای نرم تر شدن سر مداد، آن را با سشوار گرم کنید. هرچه سر مداد نرم تر باشد، رنگ تیره تری به خط چشم می دهد. همچنین اگر سر مداد بیش از اندازه نرم است، می توانید چند دقیقه ای آن را در فریزر قرار دهید تا خنک و سفت شود.
  3.  گوشه بیرونی پلک خود را نگه دارید تا کش بیاید .
  4. حال از گوشه بیرونی چشم شروع به طراحی خط چشم کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا خطی صاف داشته باشید. همچنین می توانید خطی نازک در یک سوم انتهایی پایین چشم خود بکشید تا ظاهر خط چشم شما زیباتر شود.
  5. برای داشتن ظاهری طبیعی، سعی کنید فضای بین خط چشم و خط مژه خود را پر کنید تا چشم شما بدون نیاز به خط چشمی پهن و شلوغ، برجسته به نظر آید.
بازگشت به لیست

1 نظر در “ترفندهای خط چشم کشیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *