نکات آرایشی

استفاده صحیح از هایلایتر

راه های استفاده از هایلایتر

استفاده صحیح از هایلایتر

استفاده از هایلایتر برای روح بخشیدن به صورت الزامی است. هیچ آرایشی بدون یک هایلایت نهایی کامل نیست. از آن جایی که این روز ها خیلی از سلبریتی ها از صورتشان را هایلایت می کنند، رقابتی سخت هم بین شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی و هم بین آرایشگرهای حرفه ای و متخصصان زیبایی برای توسعه تکنیک های جدید هایلایت کردن صورت ایجاد شده است.

با وجود اینکه هایلایت ها توان این را دارند که چگونگی انعکاس نور از سطح صورت را به کلی تغییر داده و ظاهر حالت کلی صورت را به کلی دگرگون سازند، ولی هایلایت کردن استادانه صورت خیلی کار راحتی نیست و نیازمند دانش و مهارت بالایی است.

انواع هایلایتر

هایلایتر مایع:

این نوع از هایلایتر در رنگ‌های متنوع و با بافت سبک برای انواع آرایش عرضه می‌شود و به دلیل کاربرد فراوان برای گونه، لب و حتی چشم به نوعی می‌توان آن را پرکاربردترین هایلایتر معرفی کرد.

هایلایتر مایع

هایلایتر مایع

هایلایتر پودری:

اگر می‌خواهید با آرایش، چهره‌تان غیر طبیعی نشود و ظاهرتان تغییر محسوسی نکند بهترین گزینه هایلایتر پودری است.

هایلایتر پودری

هایلایتر پودری

هایلایتر کرمی:

اگر به دنبال یک آرایش درخشان و خیره کننده برای مهمانی یا عروسی هستید و می‌خواهید چهره‌تان تغییر محسوسی داشته باشد، از هایلایتر کرمی استفاده نمایید. این هایلایتر ممکن است چهره شما را غیر طبیعی نشان دهد پس در استفاده از آن دقت زیادی داشته باشید.

حال با شناخت انواع هایلایتر باید آموزش درست استفاده از آن را هم بدانید، چرا که با استفاده نادرست از این محصول، ممکن است آرایشتان نه تنها درخشان و جذاب نشود بلکه نتیجه‌ای غیر طبیعی و مصنوعی نیز به همراه داشته باشد.

هایلایتر کرمی

هایلایتر کرمی

روش استفاده از هایلایتر مایع

در این بخش، روش استفاده از هایلایتر مایع را به شما آموزش می دهیم. هایلایتر مایع ابزاری عالی برای هایلایت کردن سریع صورت است. این ابزار هایلایت کردن نه تنها بسیار جمع و جور است، بلکه ظرف پیچی هایلایتر مایع سبب می شود که خیلی سریع بتوانید با استفاده از آن صورت خود را هایلایت کنید.

در این روش استفاده از هایلایتر، بعد از اینکه فونداسیون صورت خود را تکمیل کردید و کانتورینگ را انجام دادید، با استفاده از مقدار کمی از یک پودر نیمه شفاف، ماده مورد استفاده برای کانتورینگ را روی صورت خود بنشانید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، سبب می شود تا کرم براق کننده، بهتر به پوست شما بچسبد.

هایلایتر مایع را روی بخش هایی از صورتتان را که می خواهید برجسته کنید بکشید و سپس با استفاده از یک پد معمولی، یک براش نرم یا حتی نوک انگشتان خود، هایلایتر را پخش کنید. بسیاری از هایلایترهای مایع برای استروبینگ که نوع پیشرفته ای از هایلایت کردن است، هم عالی هستند.

<yoastmark class=

روش استفاده از هایلایتر پودری

در این بخش شما را با روش استفاده از هایلایتر پودری آشنا می کنیم. اگر می خواهید هر روز درخشش ملایمی به صورتتان ببخشید، هایلایتر پودری، انتخابی عالی است. زمانی که فونداسیون صورت خود را استفاده کردید، می توانید با استفاده از یک براش، کمی هایلایتر پودری روی گونه ها، چانه، بینی و پیشانی خود بمالید.

نکته کلیدی در این روش استفاده از هایلایتر، این است که باید هایلایتر را به صورت لایه لایه استفاده کنید تا بتوانید کنترل بیشتری روی درخشش پوست داشته باشید. به این صورت که ابتدا یک لایه را تکمیل نمایید و در صورتی که درخشش مورد نظرتان ایجاد نشد لایه بعدی را روی آن پیاده کنید و به همین ترتیب ادامه دهید که به درخشش مورد نظر خود برسید.

از آن جایی که این روش استفاده از هایلایتر، در هایلایت کردن برجستگی های صورت شما ملایم تر از روش هایلایتر مایع است، سبب می شود که آرایش شما خیلی غلیظ به نظر نیاید. بافت نرم هایلایتر پودری، صورت را باطراوت و بدون زاویه نشان می دهد.

از چه براش هایی برای هایلایت کردن استفاده کنیم؟

تنها دانستن روش استفاده از هایلایتر پودری برای اینکه هایلایت خوبی روی صورتتان ایجاد کنید، کافی نیست، بلکه باید براش مناسب برای این کار را انتخاب کنید. وقتی که می خواهید با استفاده از هایلایتر پودری، صورت خود را هایلایت کنید، نمی توانید از هر براشی که می خواهید استفاده کنید و تنها چندین براش آرایشی معدود برای این کار مناسب هستند.

یک براش پودری استاندارد دارای اندازه متوسط سبب پوشش ملایم و یکنواخت پوست با پودر هایلایتر می شود. همچنین با استفاده از یک براش زاویه دار کابوکی (Kabuki) می توانید هایلایتر را به صورت دقیق تری روی پوست بمالید. با این حال، بعضی از آرایشگرهای حرفه ای ترجیح می دهند تا از یک براش پودری بادبزنی استفاده کنند زیرا شکل آن به گونه ای است که نواحی بزرگتری از پوست مثل پیشانی و گونه ها را با تنها با چندین حرکت، هایلایت می کند و در عین حال می توان از آن برای ایجاد خطوط هایلایت نازک مثل هایلایت های بینی یا ابروها استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید : کاربرد انواع براش بینی

استفاده از هایلایتر در قسمت های مهم صورت

در قسمت نوک یا تیغه بینی

    مقداری از هایلایتر دلخواهتان را در پایین تیغه بینی و یا قسمت نوک آن قرار دهید تا ضمن برجسته‌سازی، بینی شما باریک‌تر به نظر برسد.

    هایلایتر برای انحنای لب بالایی

    یکی از روش‌هایی که می‌توانید با به کارگیری آن توجه همه را به سوی لب‌هایتان معطوف کنید. استفاده از این محصول در قسمت انحنای موجود در قسمت بالایی لب بالا است.

    هایلایتر برای زیر کمان ابروها

    با هایلایت کردن ناحیه زیر کمان ابروها، چشمان شما بازتر و هوشیارتر به نظر می رسد. همچنین جزییات ابروهای شما نیز به شکل بهتری به چشم خواهد آمد.

    استفاده از هایلایتر در بالای کمان ابرو

    شما می‌توانید در میکاپ خود از یک هایلایت برای قسمت بالای کمان ابروها نیز استفاده کنید. این کار نیز باعث بازتر شدن چشم‌ها و همچنین بهبود شکل ابروها می‌شود.

    برای استخوان گونه

    استخوان‌های گونه یکی از معمول‌ترین جاهایی هستند که خانم‌ها از هایلایتر استفاده می‌کنند. این کار باعث ایجاد جزییات بیشتر و متعادل ‌سازی بهتر چهره شده و به پوست ظاهری جوان و شاداب می‌دهد.

    بخش میانی پیشانی

    برای داشتن یک میکاپ درخشان شما باید تمامی نقاط برجسته صورت خود را هایلایت کنید. این نقاط شامل قسمت مرکزی پیشانی نیز می‌شود. استفاده از هایلایتر در این قسمت باعث متعادل‌ سازی و زاویه سازی بهتر چهره شده و اگر از یک برنزه کننده در قسمت شقیقه استفاده کنید نیز تاثیر آن بیشتر نیز خواهد شد.

    قسمت میانی چانه

    یکی دیگر از نقاط برجسته‌ای که می‌توان از هایلایتر بر روی آن استفاده کرد چانه است. افزایش روشنایی و درخشش این ناحیه اگرچه شاید غیر ضروری به نظر برسد اما اگر این کار را به درستی انجام دهید ظاهر شما دارای عمق بیشتر و متعادل‌تری خواهد بود.

    اشتباهاتی که باید در استفاده از هایلایتر از آن ها اجتناب کنید

    نکات ظریفی در هایلایت کردن صورت وجود دارند. اگر آن ها را رعایت نکنید، نه تنه صورتتان زیباتر نمی شود، بلکه حالتی مصنوعی و مرده به خودش می گیرید.

    هیچ وقت از هایلایتی که بیش از ۲ سایه، روشن تر از پوست شماست به کار نگیرید. زیرا سبب ایجاد درخشش غیرطبیعی روی صورت شما می شود. به یاد داشته باشید کانسیلرهای گرم با سایه های طلایی و برنزی و کانسیلرهای سرد با سایه های نقره های و سفید، تطابق دارند.

    هرگز هایلایتر را در بخش تحتانی گونه ها بکار نگیرید. هیچ وقت از مقدار زیادی هایلایتر استفاده نکنید، مگر اینکه بخواهید ظاهری بسیار براق داشته باشید. هرگز نوری را که قرار است پس از هایلایت کردن، تحت آن قرار بگیرید، فراموش نکنید. اگر می خواهید در یک روز ابری و با نور ملایم بیرون بروید، می توانید از یک محصول براق تری مثل یک کرم استفاده نمایید. ولی اگر هوا آفتابی است، از یک هایلایت دارای درخشش کمتر مثل یک هایلایتر پودر استفاده کنید.

    بازگشت به لیست

    1 نظر در “استفاده صحیح از هایلایتر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *